José González

27.04.2008, Club Hollywood, Tallinn

27. aprillil pani Jazzkaare kevadfestivalile kena punkti Rootsi üks edukamaid artiste JOSÉ GONZÁLEZ, tegemist oli ühtlasi üritustesarja Jazz’n’Motion 9. kontserdiga.

José Gonzalez on Argentiina päritolu Rootsis sündinud laulja-lugudekirjutaja, kes ülemaailmse tuntuse pälvis paar aastat tagasi ka Eesti teleekraanidele jõudnud Sony Bravia reklaamiga, mille tunnusmeloodiaks oli Gonzaleze kaver Rootsi bändi the Knife loost «Heartbeats». Reklaam köitis vaatajate tähelepanu hüpnotiseeriva aegluubis-pildiga: 250 000 värvilist palli mööda San Francisco tänavaid põrkamas-hõljumas, taustaks intiimne, kuid sisemise põlemise ja kirega laul, mille saateks akustiline kitarr. Reklaamist sai alguse Gothenburgi poisi José Gonzaleze edulugu, mille üle tunneb uhkust kogu Rootsi muusika-industry.

Gonzaleze esikalbum «Veneer» müüs plaatinaplaadi staatusesse intiimsete, akustilisel rütmikitarril saadetud indie-lugudega, mis peegeldavad tema mõjutusi bossa novast, klassikalisest muusikast ja joy-divisionlikust post-pungist – vaiksed sügisesed indie-pop magamistoa-lood, milles eriline tundlik intiimsus – nagu istuks ta su kõrval ja laulaks vaid sulle. Võrreldud on teda Nick Drake’i, Elliot Smithi, Paul Simoni ja John Martyniga.

José jõudis Eestisse esmakordselt oma uue plaadi «In our Nature» Euroopa-tuuri raames, mille ametliku soojendusesinejana on ka Tallinna kontserdiks oli neo-folk bänd DEATH VESSEL Brooklynist, NY’ist. Tegemist kriitikute lemmikuga, kes tuuritanud bändidega nagu Iron & Wine ja Low.

Galerii

Pressilõigud / uudised